Megújul a Mercedes V-osztály

2003.05.12. 12:53
Kapcsolódó cikkek (1)

Az új kisbusz Viano néven mutatkozik be az őszi Frankfurti Autókiállításon, a furgon változat, a Vito pedig a Düsseldorfi Lakókocsi-Szalonon (augusztus 29.-szeptember 7.) lesz először látható.

 
   
   

A Mercedes új igáslova külsőre ugyan örökölte a jelenlegi V-osztály karakterét, de itt be is fejeződnek a hasonlóságok a két modell között. A formatervező csapat nyilván azt az utasítást kapta, hogy az új V-osztály legyen jellegzetes Mercedes, illeszkedjen a jelenlegi személyautó-kínálat arculatához, és kerülje a feltűnést. Ha tényleg ez volt a feladat, akkor a tervezők ügyesen megoldották: az autó hűtőmaszkja és az emelkedő övvonal az A-osztályt idézi, de a széles dobozforma a lejtős orr-rész alapján szinte bármelyik vetélytárs az eszünkbe juthat.

 
   
   

A Viano/Vito páros egyik fontos újdonsága, hogy a jelenlegi V-osztállyal ellentétben nem első, hanem hátsókerék-hajtású, ami amellett, hogy hagyománynak számít a Mercedesnél, hatékonyabbá teszi a vonóerő-átvitelt nagy terhelésnél. A típushoz ötféle motor választható: három dízel 88, 110 és 150 lóerő teljesítménnyel, valamint két hathengeres benzines 190 és 218 lóerővel. A motorokhoz ötsebességes automata vagy hatsebességes manuális váltó csatlakozhat.

 
   
   

További variációs lehetőségeket kínál a karosszéria, amelyet háromféle hosszban - 4,748 és 5,223 méter között - és 3,2 vagy 3,4 méteres tengelytávval készítenek. Azt egyelőre nem árulták el, hogy a személyszállító változatban hány ülés helyezhető el - az autó méretéből adódóan ez a szám legalább hét - de azt tudjuk, hogy minden ülés lehajtható, előrebillenthető, valamint hosszirányban állítható lesz. A kisbusz és a furgon mellett természetesen lesz hosszúkabinos teherszállító változat is, amelybe két üléssor és ablaktalan raktér egyaránt található.

 
   
   

A V-osztály biztonsági felszereltsége szokás szerint mindent tartalmaz, ami manapság lényeges lehet: minden típusban megtalálható az ABS, az ESP, a kipörgésgátló, az elektronikus fékerő-elosztó és a pánikfék-asszisztens, hárompontos biztonsági öv, és persze jár a vezetőoldali légzsák is. Az utasoldali, függöny- és oldallégzsákokat viszont külön meg kell rendelni a gyengébben felszerelt modellekhez.

A típus forgalmazását már 2003 őszén megkezdik egyes piacokon, sőt, megrendeléseket már június közepétől elfogadnak az új V-osztályra, de a teljes paletta csak 2004 tavaszára lesz elérhető.