Ariel Atom 2: autó-csontváz Honda motorral

2003.05.15. 14:02
 
   
   

A kis angol cég megpróbál az élre törni a féltonnás sportkocsik mezőnyében. A Lotus Super Seven replikák által uralt mezőnybe kakukktojásként ékelődik be az Ariel Atom, amely építésmódjában inkább egy motorkerékpár és egy F1-es versenyautó különös keverékének látszik.

A középmotoros négykerekűbe eddig 140 és 190 lóerő közti teljesítményű 1,6 és 1,8 literes Rover K-sorozatú motorokat építettek, ám a Honda nemrég felkarolta a kis céget, így a piacon elérhető egyik legerősebb négyhengeres kerülhet az egyik legkönnyebb szériakocsiba: a Honda kétliteres i-VTEC motorja, amely a Civic Type-R modellben 200 lóerőt képes leadni. A kisszériás sportkocsikra vonatkozó liberális brit szabályozás azonban lehetővé teszi, hogy akár 250-280 lóerőt is előcsaljanak a Honda motorjából. Ezzel az Atom 2, amely állítólag alig különbözik majd a jelenlegi modelltől, fajlagos teljesítményben már nem csak a legerősebb szupersportkocsikat előzi majd meg, de a Caterham R500 típusát is, amely 500 lóerő/ tonna értékével jelenleg etalonnak számít a sorozatgyártású sportkocsik között.

A motor mellett a Honda más alkatrészeket is szállít majd az Arielnek, így a Civic Type-R rövid áttételezésű hatsebességes váltóját, és részlegesen önzáró differenciálművét is, amely megkönnyíti a teljesítmény egyenletes aszfaltra juttatását. A mi szemszögünkből egyetlen baj van az Atom 2-vel: a 24.000 fontos, azaz mintegy 8,3 millió forintos alapáron kínált jármű egyelőre csak Angliában lesz elérhető, és nem is valószínű, hogy Magyarországon valaha is forgalomba kerülhet.