Új műszaki megoldásokat ígér a Cadillac

2003.05.16. 13:50
 
   
   

Összkerék-hajtás és henger-lekapcsolás: ezek a jövő Cadillacjeinek legújabb varázsszavai. Az XLR és az SRX modellek egyik bemutatóján említették meg a cég jövőbeli terveit. A legfontosabb, hogy az STS/Seville 2004-ben megjelenő utódja és a még később bemutatkozó következő CTS modellek elérhetőek lesznek négykerék-hajtású változatban is. A két autót azért említették együtt, mert a tervek szerint mind a kettő ugyanarra a hátsókerék-hajtású padlólemezre épül majd. A Cadillac egyik vezetője szerint az összkerék-hajtás egyre inkább szinte kötelezővé válik ebben a kategóriában is, így ez a fejlesztés elkerülhetetlen. Sokkal kevésbé elterjedt megoldás a Displacement on Demand, azaz Hengerűrtartalom Szükség Szerint elnevezésű eljárás, amely a hengerek menet közbeni ki- vagy bekapcsolását jelenti. Ez a rendszer, amelyet először a nagyobb GM terepjárókba szerelt 5,3 literes V8-ason alkalmaznak majd nagy sorozatban, később bekerül a Cadillac Northstar V8-asokba és az új 3,6 literes V6-osba is. Ez utóbbi motornak egyébként fontos szerepet szánnak a GM-nél: ez lesz a GM egyik globális motorja, amelynek később lesz közvetlen benzinbefecskendezéses és turbófeltöltéses változata is, és nagy valószínűséggel európai és ausztrál típusokba is bekerül majd.