A Mitsubishi Diamante utódja az új Galant padlólemezére épül majd, sőt, az is elképzelhető, hogy megszűnik önálló típusnak lenni, egyszerűen a Galant luxusváltozataként jelenik majd meg.
A jelenlegi Diamante Ausztráliában készül,
innen viszik legfontosabb piacára, az Egyesült Államokba, valamint
a Közel-Keletre és Japánba, de a hírek szerint a 2005 körül
bemutatkozó utód már Amerikában készül majd a Galanttal egy
gyártósoron. Sokan úgy vélik, hogy
a Mitsubishi jobban tenné, ha a Diamantét nem is újítaná meg,
hanem törölné a kínálatból, és a Galantra koncentrálna, mivel a
két típus közt nincs nagy különbség, viszont a csúcsmodell eladásai
mostanság meglehetősen siralmasan alakulnak.
Mostanában világszerte egyre kevesebb, a Diamantéhoz hasonló kényelmes, de nem kiugróan elegáns nagykocsi készül: a gyártók vagy igyekszenek új márkanevek segítségével nagyobb presztízst kölcsönözni legkényelmesebb modelljeiknek, ahogy azt a Nissan, a Toyota és a Honda teszi az Infiniti, a Lexus és az Acura segítségével, vagy lemondanak a kategóriában való részvételről, ahogy azt a Mazda tette a közelmúltban.