Elise S Sport: Esprit-utód a sufniból?

2003.05.29. 15:05
 
   
   

A Lotus Elise-ről sokan mondták már, hogy a világ egyik legjobb sportkocsija, de sokaknak ez kevés. A legtöbb ellenző a kis teljesítménnyel és az alacsony végsebességgel érvel, és ezek a Lotus rajongók már az Esprittel sem vigasztalódhatnak, hiszen a nagyobbik típus gyártása - legalábbis időlegesen - megszűnik.

Ezt a hiányt ismerte fel a Lotus sportrészlegének egykori alkalmazottja, Simon Scleater, és mostanra el is készítette saját Esprit-pótlékát az Elise átépítésével. Az S Sport névre keresztelt autó csak annyira különbözik az Elise-től, amennyire azt az új V6-os motor beépítése feltétlenül szükségessé teszi: 20 centivel hosszabb és valamivel szélesebb lett. A prototípuson kéken hagyott alkatrészek maradtak a régiek, míg a fehéreket újra kellett gyártani. A vázszerkezeten nem változtattak sokat, csupán egy új segédkeretet illesztettek hozzá hátul. Ebbe került a 315 lóerős három literes motor, amely az Opel MV6-os egységén alapul, de számos alkatrészt - így a vezérműtengelyeket, az elektronikát, a szívó- és kipufogórendszert - kicseréltek benne, hogy megfeleljen sportkocsi-motornak. A későbbi példányokba már az Opel új, 3,2 literes V6-osa kerül, amely átalakítva még ennél is erősebb lesz. A motorhoz öt- vagy hatsebességes Audi váltót illesztenek majd a vásárló igényei szerint.

A prototípus még az Elise újabb változatára épül, de a tervek szerint az első sorozatú modellt is átépítik majd, ami igazán olcsóvá teheti az autó megépítését: akár egy régi használt Elise, akár egy hátulról megtört példány (Angliában nyilván több ilyen is akad) alapot szolgáltathat az S Sportnak, így a vevőnek nem kell kifizetnie egy új Elise kb. 25.000 fontos (kb. 9 millió forintos) árát az átalakítás 18.000 (6,2 millió forint) fontos költsége mellett.