Vége a termékoffenzívának, így csökkenhet a növekedés üteme - mondják a pénzügyi elemzők a PSA konszernnel kapcsolatban.
A francia autógyártó az elmúlt két évben
csodaszámba menő teljesítményt nyújtott: sikeres tömegmodelljeinek
hála jelentős növekedést tudott elérni a csökkenő keresletet mutató
európai autópiacon. A növekedés motorjának a friss formatervükkel
és erős dízelmotorjaikkal hódító Peugeot típusokat tartják,
elsősorban
a 206-ost és a 307-est, amelyek az elmúlt néhány évben
meghódították az egész kontinenst. A típusok azonban lassan
teljesen elveszítik az újdonság varázsát, az újabb bestsellerekre
pedig még várni kell. Ráadásul
feltámadóban a német konkurencia: a kisautók között már
hódít a Ford Fiesta/Ford Fusion/Mazda2 trió valamint a nemrég
megújult VW Polo és Seat Ibiza, a kompaktok offenzívája pedig az
idén őszre várható: ekkor érkezik a Ford Focus II, a VW Golf V és
az Opel Astra következő generácója is, amelyek teljesen
átrajzolhatják a szegmens jelenlegi képét.
A PSA viszont már kijátszotta a legtöbb lapot: egyedül a Xsara-utód Citroën C4 maradt az aduk közül, de ez a típus is kb. fél évvel a német riválisok megjelenése után mutatkozik be. A következő egy-másfél év csendes modellpolitikájára válaszul már a bankok is kevesebb bizalmat szavaznak a PSA-nak: több pénzintézet is visszaminősítette a cég részvényeit a "vásárlandó" kategóriából a "semleges"-be.