Most ünnepli önálló fennállásának harmincadik
évfordulóját a Caterham. Kezdetben, 1959-től a cég a Lotus-szal
karöltve dolgozott, ők fejlesztették ki a békaszemű, de villámgyors
Seven modellt és különféle autókat készítettek a 60-as évek egyik
népszerű angol televíziós sorozatához, de amikor a Lotus
likviditási gondok miatt a Seven gyártásának leállítását
fontolgatta, a Caterham átvette az autóval kapcsolatos gyártási és
kapcsolódó jogokat.
Colin Chapman ekkor így nyilatkozott a szakítással
kapcsolatban:
"A Caterham egyike a legrégebbi Lotus partnereknek, hatalmas
tapasztalatuk van a Seven modellek javítása és eladása terén, így
számomra is öröm, hogy ők veszik át a modellel kapcsolatos
jogokat."
Azon kívül, hogy az autót igyekeztek mindig a kor biztonsági
és környezetvédelmi előírásaihoz igazítani, a Caterham hű maradt az
eredeti koncepcióhoz, és mindig a lehető legalacsonyabb szinten
tartották az autó tömegét.
Az elmúlt harminc év mérlege tízezer eladott
példány a szuperkönnyű sportkocsiból és több mint 40 különféle
változat, melyek közt akadt jónéhány igazi ínyencség is. Ilyen volt
például az 1983-ban épített Cosworth-motoros 1600-as, az 1992-ben
elkészített 250 lovas JPE és az 1997-es Superlight R, melynek
R500-as változata tarja a jelenlegi pályacsúcsot a Nürburgringen.
Hat országban tizenkét különféle márkakupán több mint 600
versenyző gondoskodik arról, hogy a Seven továbbra is a világ
legtöbbet versenyző autója legyen, és ennek, valamint kiváló
szerkezeti felépítésének köszönhetően a Seven népszerűsége
töretlen.
Boldog születésnapot!