Állítólag küszöbön áll a megegyezés a francia cég fejlesztési részlegének eladásáról.
A Matra Automobiles, amely jelenleg még a
Legardére konszern tulajdonában volt, egykor sikeres sport- és
versenyautóival szerzett hírnevet magának, az 1980-as évek közepe
óta azonban
prototípus-tervezéssel és bérgyártással foglalkozott.
Legfontosabb terméke sokáig a Renault Espace buszlimuzin volt,
azonban a IV. szériát a típus iránti megnövekedett igény miatt a
Renault saját maga kezdte gyártani,
a Matrának pedig a jóval kisebb mennyiségben eladható Avantime
típus maradt. A kétajtós busz-kupé viszont nem váltotta be a
hozzá fűzött reményeket, így a gyártást leállították, a Matra
autógyártó részlege pedig kénytelen volt bezárni a kapuit. A
fejlesztési részleg viszont a felhalmozott szakmai tapasztalatok és
a felkészült szakemberek révén továbbra is értékes lehet, így a
Legardére csoport igyekszik jó áron túladni rajta.
A Pininfarina, amely szintén tervezéssel és prototípus-készítéssel foglalkozik, állítólag már korábban tervbe vette külföldi részlegek létrehozását, hogy még több megrendelést teljesíthessen, így épp kapóra jön számára az eladósorba került Matra, amelyet megszabadítottak a felesleges terhet jelentő gyártórészlegtől. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Pininfarina mekkora árat hajlandó fizetni a francia cégért, de igen valószínű, hogy az üzletet hamarosan nyélbe ütik, hiszen a Legardére csoport tulajdonosai évek óta szeretnének végleg kiszállni az autóiparból.