911 GT3 RS: nosztalgia-versenygép a Porschétől

2003.07.02. 16:50

A 911-es sorozat 40 éves születésnapja adta a különleges festésű modell megalkotásának ötletét. A 911 GT3 RS emellett vérbeli versenyautó is: a nemzetközi GT versenyeken is találkozhatunk vele a jövőben, mivel ez lesz a GT3 verseny-homologizációs sorozata.

 
   
   

A fehér festés a piros csíkkal és a piros felnikkel ismerős lehet a 911-esek megszállottjainak: ugyanilyen színekben mutatkozott be 1972-ben a korszak egyik legvadabb Porschéja, az ultrakönnyű 911 Carrera RS, amely az új modellhez hasonlóan elsősorban a versenyzők igényei szerint készült. A GT3 RS persze csak külsejében és a megalkotásakor alkalmazott elvekben emlékeztet 32 éve bemutatott elődjére, minden egyéb szempontból a legmodernebb megoldások jellemzik.

 
   
  Carrera RS 1972-ből  

Az autó a GT3 Club Sport továbbfejlesztéséből született: mindössze 1360 kilogramm tömegű teli tankkal (90 liter) mérve. Az autóba bekerült egy teljes értékű szabványos bukókeret, számos ponton módosították a futóművet és néhány karosszériaelemet, így a motorházat és a csomagtérfedelet is könnyű karbonszál-erősítésű műanyag elemekre cseréltek. A 3,6 literes vízhűtéses hathengeres boxermotor 381 lóerős és a gyártó szerint könnyedén pörgethető akár 8.200-as fordulatszámig is. A menetteljesítmények ennek megfelelően már a szériaváltozatban is lélegzetelállítóak: a GT3 RS álló helyzetből indulva 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, 14 másodperccel a rajt után pedig akár 200 km/h-val is száguldhat. A végsebessége 306 km/h.

Az autó nettó ára 104.000 euró lesz, ami nem tartalmazza a helyi adókat, a leendő tulajdonosok egy része viszont biztos nem áll meg itt, hiszen ez csak az utcai kivitel...