Ilyen lesz az Alfa 157-es?

2003.07.07. 16:29

 
   
   

A képekről először azt hittük, hogy gyári eredetűek, pedig csak az Auto Motor und Sport képmanipuláló szakijainak ügyes kezét dicsérik. Akár csodálkozhatnánk is, hogy miért készülnek fantomképek az Alfa középső modelljének váltótípusáról, hiszen csak most mutatták be a 156-os átszabott arcú változatát, de mi tudjuk az okot, és el is áruljuk: az autó gyakorlatilag már most készen van. Az próbapéldányok már az év eleje óta a tesztköreiket futják, és leginkább csak anyagi okai lehetnek annak, hogy a bemutatóra nem az idén vagy a jövő év elején kerül sor, hanem csak 2005 elején. Ha elsietnék a bemutatót, akkor nem térülne meg a 156-os modellfrissítésébe ölt pénz. A hírek szerint egyébként a típus, amely a GM Premium padlólemezére épül, valamivel nagyobb lesz, mint a jelenlegi, aminek elsősorban hosszú utazásokkor örülhetnek a jövőbeli tulajdonosok, ugyanis az új modell csomagtere a jelenlegi 378 helyett kb. 500 literes lesz.

 
   
   

Ami a motorválasztékot illeti, a különböző források csak abban egyeznek meg, hogy az autóba Opel eredetű közvetlen befecskendezéses benzinmotorok - egy 1,8 és egy 2,2 literes négyhengeres és egy 3,2 literes V6-os - és Fiat Multijet JTD dízelek - egy 1,9 literes négyhengeres és egy 2,4 literes öthetgeres - kerülnek. A teljesítményekről azonban mindenki mást mond. Mi azt a változatot tartjuk a legvalószínűbbnek, hogy az Alfa arculathoz kissé lustácska motorokat a megjelenés előtt még masszírozzák egy kicsit a milánói mérnökök, így az 1,8 literes négyhengeres 130 helyett 150 lóerős is lehet, a 2,2 literes ECOTEC-ből pedig a jelenlegi 155 helyett akár 190 lóerőt is előcsalogathatnak. A V6-os teljesítménye többek szerint akár 260 lóerőre is nőhet, de hallani egy 200 lóerős öthengeres dízelről is, amelyel az új Alfa szintén sorba állhat a "sportkocsi-gyalázó" megtisztelő címéért. Sokan még több motorváltozatra számítanak, szerintük lesz még 1,6 és kétliteres benzines, egy kétliteres turbómotor és egy 2,8 literes V6-os is.

Abban viszont szintén mindenki egyetért, hogy a 157-es, vagy 158-as legerősebb változatai négykerék-hajtásúak lesznek, így sokkal kevesebb gondot okoz majd a több száz lóerős motorok teljesítményének aszfaltra vitele.