Lehajtható harmadik üléssor a Chryslerekben?

2003.07.08. 11:05
 
   
   

Alapvető koncepcionális vita látszik eldőlni az egyterűek piacán Amerikában: nem kérdés többé, hogy a harmadik üléssor lehajtható vagy kiszedhető legyen-e inkább. Ha jól megfigyeljük, minden egyterű-gyártó amely három üléssoros modelleket készít, alkalmazza valamelyik megoldást, de a Chrysler döntése, hogy az eddigi kiszedhető ülések helyett lehajtható üléssort tervez a Voyager sorozatba és a Pacifica típusba, igen fontos jelzés arra nézve, hogy az átlag vásárló melyik megoldást részesíti előnyben. Mint az egyterűek piacán az Egyesült Államokban toronymagasan piacvezető Chrysler legújabb felméréseiből kiderül, a vásárlók jelentős része azért vesz Voyager helyett Honda Odysseyt, mert ez utóbbi típusban nem kell a nehéz és terjedelmes hátsó üléssort ki- vagy beszerelni, és kiszerelt állapotban valahol helyet biztosítani a számára, elég csak le-fel hajtogatni azt. Érdekes, hogy Európában, ahol az egyterűek az utóbbi néhány évben kezdtek egyre jobban elterjedni, szintén nem egységes a kép: elsősorban a kisebb modellek esetében gyakori a lehajtható harmadik üléssor, míg a nagyobb modelleknél továbbra is gyakoriak a csupán előre-hátra tologatható és szükség esetén kiszerelhető ülések, de úgy tűnik, hogy errefelé ezek a különbségek nem játszanak akkora szerepet a típus kiválasztásában, mint az Újvilágban.