Sokan nem tudták megállapítani a jobbkormányos
Smartokon, hogy hova töltsék a benzint. A kavarodást az okozta,
hogy az autó egyik oldalán ugyanott van a motor levegőbeömlő
nyílása, ahol a másik oldalon a tanksapka fedele található, és
még van is a két lyuk közt némi hasonlóság, így állítólag
előfordult, hogy a Smart új tulajdonosa a benzintank helyett
közvetlenül a motor szívórendszerébe tankolt. Első hallásra
nem is tűnik életképtelen ötletnek, hiszen a benzin előbb vagy
utóbb úgyis a motorban végzi, de erről az okos gondolatmenetről
szegény kis háromhengeres motor nem tudott, így benzinnel teli
szívócsővel és üres tankkal meg sem moccant. Több ilyen eset után a
Smartnál úgy döntöttek, hogy segítenek, így most már
minden autóhoz adnak egy matricát, amelyet a légbeömlő fölé
szánnak, és amely arról tájékoztat, hogy a nyílás nem alkalmas
üzemanyag befogadására.
Az autógyártók között egyébként mind a mai napig nem született megállapodás arról, hogy hol helyezkedjen el a benzin betöltésére szolgáló nyílás: a gyártók általában a vezetővel átellenes oldalra helyezik, de mivel a vezető helyzete sem egységes, a baloldalon közlekedő, és így a jobb oldali ülésből vezető japánok sok esetben a bal oldalra helyezik a tanksapkát, míg az európai járműveknél többnyire a jobb oldalra kerül.