Két újdonságot is bemutatott az MG-Rover: az egyik a rég várt kisautó, a CityRover, a másik pedig a 25-ös emelt hasmagasságú változata, amely a Streetwise nevet kapta.
A CityRover típus az indiai Tata Indica Rover márkajelzésű változata, amelyen az indiai eredetihez képest nem látható túl sok változtatás, leszámítva az új lökhárítót, amellyel a tervezők igyekeztek beilleszteni a kisautót a Rover márkaarculatába. Az CityRover egyelőre kizárólag ötajtós kivitelben lesz kapható egyféle benzinmotorral, amely a Tata 1405 köbcentis négyhengeresének 85 lóerős változata. Az autó helykínálata a 2,4 méteres tengelytáv ismeretében átlagosnak mondható: négy felnőtt utazhat benne kényelmesen 220 liternyi csomaggalM a csomagtartóban, de a 40-60 %-ban dönthető hátsó üléstámla lehajtásával 610 literre is nőhet a raktér.
A belső tér megközelítésében óriási segítséget nyújthatnak az akár derékszögben is nyitható ajtók. A típus négyféle felszereltséggel kerül forgalomba, és a legigényesebb Style változathoz akár teljes bőr kárpitozás is rendelhető, ahogy ez egy Rovertől el is várható. A City-Rover a brit márka reményei szerint a kisautó-szegmens fontos szereplője lesz, és felveheti majd a versenyt a Toyota Yarissal
, a Nissan Micrával vagy a Fiat Puntóval, és
a harcban az egyik legfontosabb fegyver az autó alacsony ár
lehet: az alapváltozatokat 6.500 fontért, azaz átszámítva 2,45
millió forintért kínálják majd, míg a csúcsmodell kb. 8.500 fontba
(3,2 millió forint) kerül majd. Ez ugyan első hallásra nem tűnik
túl kevésnek, de a brit autópiac magasabb árait figyelembe véve a
CityRover
a legjobb ár/érték arányú modellek egyike lehet.
A másik újdonság, a Streetwise névre hallgató négykerekű elsősorban érdekes koncepciójával hívja fel magára a figyelmet. A Volvo XC70-es és az Audi Allroad Quatro stílusában átalakított Rover 25-ös egyedi jelenség saját kategóriájában: a megemelt futómű, az óriási kerekek és a fényezetlen sárvédő-szélesítések masszív összhatást kölcsönöznek a típusnak. A belső tér kialakításában is igyekeztek egyedit alkotni a Rover mérnökei. A Streetwise ugyan csak négy személy számára kínál helyet, de minden utasnak saját, teljes értékű sportülés jut, bár külön kérésre visszakerülhet az autóba a 25-ös hagyományos három személyes üléspadja is.
Műszaki szempontból a Streetwise már sokkal
kevésbé forradalmi: a terepjárós külsőhöz csupán elsőkerék-hajtás
jár, és
a motorválaszték is ismerős lehet: az 1,4 literes
benzinmotorok 84 vagy 103 lóerősek, míg a dízelváltozatba az L
sorozatú turbódízel motor 101 lovas változata kerül. Későbbre
ígérik az 1,8 literes K-sorozatú motorral felszerelt változatokat,
amelyeket fokozatnélküli automataváltóval is kínálnak majd.