Folytatódik a növekedés a PSA-nál.

2003.07.09. 14:25

 
   
   

A francia autógyártó közzétette a 2003 első félévére vonatkozó eredményeit. A Peugeot és Citroën típusokból 2003 januárja és júniusa között 1.689.000 példány kelt el, ami 1,9 %-kal több a 2002-es eredménynél. A cég legnagyobb piacának számító Nyugat-Európában összesen 1.344.000 autó (739.000 Peugeot és 605.000 Citroën) fogyott, ami 0,5 %-os növekedést jelent, miközben a piacon tapasztalható kereslet 2,8 %-kal csökkent. Ebből következően a cégcsoport piaci részesedése a tavalyi 15,4-ről 15,9 %-ra emelkedett. Nyugat-Európán kívül a fejlődés még látványosabb volt: ezeken a piacokon 5,5 %-os volt a növekedés, azaz 362.000 autót sikerült eladni. A PSA legrosszabb piaca az első félévben a gazdasági nehézségekkel terhelt latin-amerikai régió volt, ahol 12 %-kal csökkentek az eladások, de ugyanakkor Közép-Európában és Törökországban 19, Kínában pedig 55 % volt a növekedés üteme, ami bőven kompenzálta a dél-amerikai visszaesést. A cég előrejelzései szerint az idei évben az eladások elérhetik a 3,35 millió autót.