Féléves eredmények a Mercedesnél

2003.07.10. 14:28
 
   
   

Minimális keresletcsökkenést mutatnak a stuttgarti márka eladásai 2002 első félévéhez képest. Mercedesből világszerte 548.500 fogyott a január 1-étől június 30-áig tartó periódusban, azaz 10.500-al kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban, Smartból pedig 62.400 helyett 60.600-at adtak el az idén, azaz összesen 609.100 autó fogyott az első félévben. A Mercedes márka igazgatója, Jürgen Hubbert elégedett az eredményekkel, mint mondta, a nehéz piaci körülmények és a nagyobb piacokon tovább folytatódó kereslet-csökkenés mellett az is sikernek számít, ha sikerül szinten tartaniuk az eladásokat. A DaimlerChrysler sajtóközleménye emellett megemlít néhány piacot, ahol 2003 első félévében kivételesen jó eredményeket értek el: ilyen volt az Egyesült Államok, ahol féléves rekordot döntött a Mercedes az eladott 105.900 autóval, Anglia, ahol nyolc százalékos növekedés volt tapasztalható, illetve a távol-keleti régió, ahol 18 %-kal nőttek az eladások. A típusok közül az E-osztály kombi változata szerepelt különösen jól az utóbbi időszakban, ebből csak június folyamán 13.400 fogyott világszerte.