A korábbi részletfotók után az egész autót
bemutató képek is megjelentek, mellyel együtt a Mercedes egy hosszú
elemzést is közölt az autó formatervéről, amelyben egyenként fejtik
ki a típus részleteinek és egészének ihletettségét, szépségét és
erejét. A szövegben számos utalást találunk a McLaren F1-es
sikereire és a legendás Ezüst Nyilakra, amelyeket a gyártó az SLR
McLaren szellemi utódjainak tart.
A képeken viszont jól látható, hogy a széria
SLR mely pontokon tér el igazán az 1999-es Vision SLR tanulmánytól:
míg elölnézetből alig észrevehetőek a különbségek, addig oldalról
sokkal szembetűnőbbek. A legfontosabb a megnyújtott tengelytáv és a
hátrébb tolt fülke, amelyek teljesen megváltoztatják az autó
karakterét: az arányaiban leginkább az SL-hez hasonló Vision
SLR-ből az elmúlt évek alatt egy agresszív, nyílhegy-formájú autó
lett, amelyhez hasonlót manapság aligha látni. Ezt az érzést
erősítik az óriási kopoltyúk is az autó oldalán, amelyekhez
hasonlókat valóban látni az 50-es évek leggyorsabb Mercedes
versenyautóin.
A műszaki tartalomról még mindig nem árultak el
semmit, így kénytelenek vagyunk az Auto Motor und Sport legfrissebb
értesüléseire támaszkodni: ezek szerint az SLR McLaren 5,4 literes
V8-as kompresszoros motorja 618 lóerős lesz - így kerek 6 lóerővel
erősebb, mint a CL 65 AMG V12-ese - amelynek mintegy 1600
kilogrammnyi tömeggel kell megbirkóznia. Ez a német lap szerint 3,9
másodperces gyorsulási időre lehet elég 0 és 100 km/h között, míg a
végsebességet 340 km/h-ra becsülik.