Lotus: hidraulikus szelepvezérlés 2008-ra?

2003.07.11. 16:01
 
   
   

A Lotus és az Eaton fejleszti az új, vezérműtengely nélküli motorvezérlést, amely elektro-hidraulikus elven működne. Az Active Valve Train elnevezésű rendszer kísérleti példánya már működik egy ideje, de még messze van a sorozatban gyártható változat, amelyet öt éven belül szeretnének bemutatni. Az AVT alkalmazásával - akár a többi hasonló pneumatikus és elektromágneses elven működő rendszer segítségével - lehetővé válik, hogy akár minden henger minden szelepét egymástól függetlenül, mindig az adott hengerben uralkodó körülményeknek megfelelően működtessék, ami teljesítmény- és nyomatéknövekedéssel, valamint a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkenésével járhat. Ráadásul az AVT jóval kisebb helyet foglal mint a ma használt mechanikus vezérlések, így az eddigieknél is kisebb és könnyebb motorok építését teszi lehetővé. A Lotus és az Eaton a hírek szerint már partnert is talált az autógyártók között, amely a rendszert azonnal alkalmazza is, amint készen lesz. Hasonló, bár más fizikai elven működő rendszerek fejlesztéséről hallottunk már korábban is: a Fiat és a Toyota állítólag elektromégneses rendszeren dolgozik, míg az autóversenyzés kapcsán egyes gyártók elektro-pneumatikus rendszereket fejlesztenek.