Amerika visszavágásra készül

2003.07.14. 15:29
 
   
   

Olvasóink közül többen is jelezték, hogy egy tárgyi tévedés csúcsott a hírbe. A Thrust SSC utolsó hivatalos rekordja ugyanis nem húsz, csupán hat éve született. Andy Green vadászpilóta 1997 október 13-án átlépte a hangsebességet, majd két nappal később, 15-én beállította a jelenlegi hivatalos rekordot, 763,035 mérföld/órát (1227,983 km/h).

Legalábbis a kerekeken teljesített sebességi világcsúcs tekintetében.
A North American Eagle csapata, Ed Shadle, nyugalmazott IBM projekt menedzser vezetésével a képen látható, korábban a legendás tesztpilóta, Chuck Yeager által is vezetett, de azóta jelentősen átalakított Lockheed F-104 Starfighterrel próbálkozik a csúcs megdöntésére.
A gépet Shadle az Amerikai Légierőtől vásárolta potom 15.000 dollárért, de az átalakításba (szárnyak le, kerekek felszerelése, hajtás kialakítása) eddig a vételár 20-szorosát ölte. A csapat célja 835 mérföld/órás (1336 km/h) csúcssebesség.
Shadle, aki korábban maga is vezetett 400 mérföld/órára képes autókat a sós tavaknál, az alábbiakat nyilatkozta a kísérletről:
"A Starfighter a repülőgépek Ferrarija, a levegőben 1400 mérföld/órára volt képes. Ha sikerül ennek a felét kicsit túlszárnyalni a földön, megcsináltuk, amit akartunk."
A 61 éves megszállott maga is részt vesz majd a 39.000 lóerős repülőautó tesztelésében, de a rekordkísérlet jövő őszi végrehajtásához már keresi a megfelelő sofőrt.