3 deciliterrel növelték meg az eredetileg 3
literes 231 lovas soros hathengeres motor hengerűrtartalmát,
megerősítették a főtengelyt és nagyobb dugattyúkat, valamint
nagyobb terhelést elviselő sport szeleprugókat és
sport-vezérműtengelyt alkalmaztak. A motorelektronika
átprogramozása és a kettő vagy négycsövű sportkipufogó helyre
illesztése volt az utolsó lépés, így
286 lóerő lett a Z4-es maximális teljesítménye 6200
1/min-nél.
A motor 4000 1/min-es fordulatszámnál adja le a legnagyobb
nyomatékot, mely 55 Nm-rel több, mint az alapváltozat nyomatéka,
355 Nm. A megnövekedett teljesítmény természetesen gyorsabbá is
teszi a roadstert, a 100 kilométer/órára történő gyorsulásból majd
egy másodpercet sikerült lefaragni, most 5 másodperc kell az
autónak ehhez,
végsebessége pedig 270 km/h-ra nőtt. A motorátalakítás ára
9594 euró, és természetesen nem csak a Z4-esen, hanem kívánságra
bármelyik háromliteres soros hathengeres Vanos motorral szerelt
BMW-n elvégzik a beavatkozást.
A Z4-es tuning természetesen nem áll meg a
motornál, a váltó, az aerodinamika, a futómű, a fékek és a beltér
mind-mind a megnövekedett teljesítményhez igazíthatók. A spoilerek,
kötények, és a fényszórók egy fő célt szolgálnak: minél
agresszívabbá tenni a Z4-es külsejét. Ez sikerült is, a Hamann
roadster alacsony kötényeinek köszönhetően még fenyegetőbben ül az
úton, mint az alapváltozat, de az új elemek nem csak a villogásban
segítenek. Aerodinamikailag is hasznos kiegészítők is vannak
köztük, mint például az első lökhárítóra helyezett spoiler, ami
csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. Ugyanezt a feladatot
hátul a lökhárítóba elhelyezett diffúzorral oldották meg.
Egyedi felnik nélkül mit sem érne az egész, így
a Hamann szorgos mérnökei
egy egész sor 17-es, 18-as és 19-es méretű felnivel álltak
elő. A szemből készült képen az elöl 235/35 ZR 19-es, hátul
265/30 ZR 19-es méretű gumikkal szerelt Hamann PG3-as, a hátulról
fotózott autón a mindenütt 235/35 ZR 19-es gumikkal szerelt PG2-es
könnyűfém felni látható. Különlegességük, hogy a padkázások okozta
károk könnyű kijavíthatósága érdekében körben egy könnyen és olcsón
cserélhető, rozsdamentes acélgyűrű került a felnik szélére.
Az autó megnövekedett stabilitását a futómű átalakításoknak
köszönheti. A Hamann futóműtuning elöl 40, hátul 20 milliméteres
ültetéssel kezdődik, de az egészen elvetemültek elöl 6, hátul 4
centiméteres ültetést is kérhetnek.
A megnövekedett teljesítmény visszafogásához négydugattyús,
belső hűtésű tárcsafékek egészítik ki, elöl 355 mm-es átmérővel. A
beltérbe számtalan kiegészítő rendelhető, alu pedálok,
sportkormány, stb., amit a különleges bőrözés tesz teljesen
egyedivé.