286 lóerős Z4-es a Hamanntól

2003.07.15. 12:03
 
   
   

3 deciliterrel növelték meg az eredetileg 3 literes 231 lovas soros hathengeres motor hengerűrtartalmát, megerősítették a főtengelyt és nagyobb dugattyúkat, valamint nagyobb terhelést elviselő sport szeleprugókat és sport-vezérműtengelyt alkalmaztak. A motorelektronika átprogramozása és a kettő vagy négycsövű sportkipufogó helyre illesztése volt az utolsó lépés, így 286 lóerő lett a Z4-es maximális teljesítménye 6200 1/min-nél.
A motor 4000 1/min-es fordulatszámnál adja le a legnagyobb nyomatékot, mely 55 Nm-rel több, mint az alapváltozat nyomatéka, 355 Nm. A megnövekedett teljesítmény természetesen gyorsabbá is teszi a roadstert, a 100 kilométer/órára történő gyorsulásból majd egy másodpercet sikerült lefaragni, most 5 másodperc kell az autónak ehhez, végsebessége pedig 270 km/h-ra nőtt. A motorátalakítás ára 9594 euró, és természetesen nem csak a Z4-esen, hanem kívánságra bármelyik háromliteres soros hathengeres Vanos motorral szerelt BMW-n elvégzik a beavatkozást.

 
   
   

A Z4-es tuning természetesen nem áll meg a motornál, a váltó, az aerodinamika, a futómű, a fékek és a beltér mind-mind a megnövekedett teljesítményhez igazíthatók. A spoilerek, kötények, és a fényszórók egy fő célt szolgálnak: minél agresszívabbá tenni a Z4-es külsejét. Ez sikerült is, a Hamann roadster alacsony kötényeinek köszönhetően még fenyegetőbben ül az úton, mint az alapváltozat, de az új elemek nem csak a villogásban segítenek. Aerodinamikailag is hasznos kiegészítők is vannak köztük, mint például az első lökhárítóra helyezett spoiler, ami csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. Ugyanezt a feladatot hátul a lökhárítóba elhelyezett diffúzorral oldották meg.

 
   
   

Egyedi felnik nélkül mit sem érne az egész, így a Hamann szorgos mérnökei egy egész sor 17-es, 18-as és 19-es méretű felnivel álltak elő. A szemből készült képen az elöl 235/35 ZR 19-es, hátul 265/30 ZR 19-es méretű gumikkal szerelt Hamann PG3-as, a hátulról fotózott autón a mindenütt 235/35 ZR 19-es gumikkal szerelt PG2-es könnyűfém felni látható. Különlegességük, hogy a padkázások okozta károk könnyű kijavíthatósága érdekében körben egy könnyen és olcsón cserélhető, rozsdamentes acélgyűrű került a felnik szélére.
Az autó megnövekedett stabilitását a futómű átalakításoknak köszönheti. A Hamann futóműtuning elöl 40, hátul 20 milliméteres ültetéssel kezdődik, de az egészen elvetemültek elöl 6, hátul 4 centiméteres ültetést is kérhetnek.
A megnövekedett teljesítmény visszafogásához négydugattyús, belső hűtésű tárcsafékek egészítik ki, elöl 355 mm-es átmérővel. A beltérbe számtalan kiegészítő rendelhető, alu pedálok, sportkormány, stb., amit a különleges bőrözés tesz teljesen egyedivé.