Az elmúlt években a Jaguar mindent megtett,
hogy lerombolja patinás imidzsét: szánalmas Forma-1-es részvétel
(mostanában azért fejlődnek), dízelmotor, elsőkerék-hajtás.
Az AutoExpress belső körökből származó információi szerint
tovább munkálkodnak korábbi arculatuk leradírozásán, mivel a
termékfejlesztéshez közel álló forrás a következőket nyilatkozta
egy SUV kerekekre állításáról:
"A Volvo XC90-es sikere alapján nem is igazán értem, eddig
hogy kerülhettük el ezt a szegmenst."
Nos valóban, mindenkinek élnie kell valamiből, és a Porsche
Cayenne után talán már a Jaguar feliratot sem lesz annyira szomorú
egy magas és függőleges hátfalon látni.
Hivatalosan a Jaguar 1999-ben már készíttetett egy tanulmányt
egy esetleges SUV elkészítéséről, de
akkor és ott szükségtelennek látták egy ilyen modell piacra
dobását. Azóta a nemzetközi helyzet fokozódott, és más cégek
hihetetlen mennyiségben adják el a szabadidő-terepjárókat.
A Jaguar nem akar úgy járni, mint a kissé elkésett
dízel-bevezetéssel, plusz anyacégük, a Ford 2005-ben két új, a
Mazda6 4x4-es hajtásláncát használó modellt kíván piacra dobni
Amerikában. A két modell ugyan Ford és Lincoln márkanév alatt kerül
majd forgalomba, de szakértők elképzelhetőnek tartják, hogy ezek
egyikének áttervezéséből készülhet el a Jaguar terepjárója.
forrás: AutoExpress