A Totalcar olvasói már hallhattak a fenti
modellt korábban ért vádakról: hátulról történő nagysebességű
ütközésnél a Ford benzintankja szivárogni kezdhet; a statisztikák
szerint eddig 12 haláleset történt a szivárgó benzin belobbanása
miatt az Egyesült Államokban.
A Ford kitartóan tagadta a vádakat, mégis kidolgozott egy
védőlemezt Trunk Packs néven, amely elvileg a tartály védelmét
szolgálná.
A dallasi rendőrök azonban már minden bizonnyal elvesztették
bizalmukat a típussal szemben, mivel egy független szervezetet
kértek fel a pajzs tesztelésére. A két, 120 km/h-nál elvégzett
ütközés nemhogy nem igazolta a Ford Trunk Packs alkalmasságát a
feladatra, még az is kiderült, hogy a takarólemez rontott a
helyzeten.
A pajzzsal szerelt autó tankjából 29 liter üzemanyag folyt
el, ami a pajzs nélküli 1,2 literéhez viszonyítva
katasztrofális eredmény.
A Ford egyik szóvivője annyit nyilatkozott az üggyel
kapcsolatban, hogy a pajzs rendeltetésszerűen működik.