Nehéz lenne eldönteni, melyik kellemetlenebb a
sofőrök számára: a napon áthevült, vagy a téli zimankóban átfagyott
kezelőszervek tapintása az indulást követő pillanatokban.
Eddig is léteztek a kormánykereket start előtt befűtő
modellek a piacon, például a Range Rover, de most az eddig
légzsákjairól
és biztonságiöveiről ismert svéd gyártó
egy hűtésre és előmelegítésre egyaránt képes kormánykerékkel
rukkolt elő.
A kormánykerék belsejében vékony, folyadékot tartalmazó
csöveket vezetnek el, melyek a küllőkön keresztül egy, a
vezetőoldali légzsák mögött elhelyezett üregbe csatlakoznak. Ebben
egy apró elektromos berendezés lakik, amely hűvös reggeleken
(valószínűleg az autó külső hőmérséklet szenzora alapján dönt)
felmelegíti a kormányban keringő folyadékot. Egy másik hasonló
szerkezet intézi a hűtést, meleg napokon a folyadék hidegen
cirkulál a kormány belsejében.
Az Autoliv többek között a BMW-nek is stabil beszállítója, és
a hírek szerint a bajorok érdelődnek a megoldás iránt.
forrás: AutoExpress