Frankfurtban mutatkozik be a következő BMW X5

2003.07.22. 15:35
Kapcsolódó cikkek (1)
 
   
   

Az új modell három új motorral, megújított négykerék-hajtással és új fejlesztésű automataváltóval kerül piacra, de külseje alig változik. Az első fényszórókat szolidan az 5-ös és 7-es fazonjára igazítják, kicsit meredekebb lesz a motorháztető és a hátsó lámpákat is átszabják.
A jelenlegi háromliteres benzines motor mellé egy új 4,4 literes V8-ast, és jövő tavasztól egy 4,8i V8-ast vezetnek be. 2004 januárjától a nemrég piacra dobott háromliteres dízel is kapható lesz az X5-öshöz. Az új automataváltóval az X5 4,4 hét másodperc alatt van százon, vége valahol 240 km/h körül van, de a dízel sem a tötymörgők járműve, a számok sorrendben 8,3 sec és 208 km/h.
Az X3-asban bemutatkozó xDrive hajtásrendszer bekerül az X5-ösbe is. A megoldás ugyanúgy a DSC kerékszenzorait használja a csúszás megállapítására, mint a korábbi elektronikus stabilizáló rendszerek, a különbség a reakció módjában van. Korábban a hajtás fix arányban oszlott el a tengelyek között, de az xDrive ennél szabdabb, képes akár az összes erőtartalékot egyetlen kerékre küldeni.
A passzív biztonság terén a bi-xenon és a kanyarba bevilágító fényszórók megjelenése a fő fejlődés, előbbi opcionális a hathengeres, szériafelszerelés a V8-as modelleken, utóbbi minden esetben feláras extra. Az autóba bekerült az iDrive leegyszerűsített, az 5-ös sorozatban nemrég bemutatott változata.