31 évvel ezelőtt az Opel az autós szaklapok
címlapjára került, mikor 2,1 literes turbódízel motorral hajtott,
95 lóerős kísérleti Opel GT-jükkel 197,5 km/h-s csúcssebességet
értek el házi, dudenhofeni tesztpályájukon.
Most hétvégén hasonló kísérletre készülnek, a helyszín
ugyanaz, csak az autó és a beállítandó rekordok változtak. A világ
legkisebb, 1248 cm
3-es négyhengeres dízelmotorjával hajtott ECO-Speedster
júniusban egy tesztelésen már bizonyított: 24 órán keresztül
hajtották, eközben
216 km/h-s átlag- és 247 km/h-s csúcssebességet ért el,
annak ellenére, hogy az autó hűtője nem volt tökéletes állapotban.
Szombaton és vasárnap a FIA ellenőreinek jelenlétében
próbálják meg ezt a két és még tizenkilenc másik nemzetközileg
számontartott rekordot túlszárnyalni. A középmotoros sportautóba
helyezett
1,3 CDTI motor természetesen nem teljesen ugyanolya, mint a
hamarost az Agilában és a Corsában debütáló egység, hiszen ott 70
lóerőt teljesít az ECO-Speedsterben 112 lovasra föltekert motor.
A rekordkísérlethez ez még kevés lett volna, így a Speedster
amúgy sem debellatestéből
lefaragtak majdnem 300 kilót, új karbonszálas testét pedig
addig csiszolgatták, amíg sikerült az aerodinamikailag
legkívánatosabb forma kialakítása.
Mindeközben a meghívottaknak lehetőségük nyílik a közúti
használatra vizsgáztatott ECO-Speedster prototípusban leellenőrizni
a gyár által ígért 2,5 literes fogyasztás valódiságát.
A hétvégi kísérlet eredményeiről természetesen beszámolunk a
jövő hét folyamán.