Háromkerekű BMW

2003.07.24. 12:12
 
   
   

Az 1955-ben bemutatott háromkerekű külsejű, de valójában négy nyomon haladó Isetta után ezúttal valóban háromkerekű jármű építésére szánta el magát a BMW. A BMW Designworks USA azonban nem motorral, hanem lábbal hajtott szerkezet, egy szép roller.
A SlideCarver váza könnyű alumíniumból készült. Szűk kanyarok, kiváló kezelhetőség és elképesztően hatásos fékek - mindez anékül, hogy a gördülési komfortot túlságosan befolyásolná, ahogy ezt egy BMW-től el is várja az ember.
A parancsnoki állást nagy terheléstűrésű, üvegszállal erősített poliamidból és alumíniumból alakították ki. A kormányszerkezet az E39-es szériából jön, az 5-ös BMW lengőkarjaiból kialakított futómű remek irányíthatóságot biztosít. Kanyarban az állólap megdől a belső ív felé, ami a vezető súlypontjának eltolásán keresztül javítja a kanyarsebességet. Az egyénileg kalibrálható kéttárcsás fékrendszer a hátsó tengelyt fékezi, és a markolatra épített karral működtethető, a fékcsöveket a markolat belsejébe rejtették.
Szállításkor a SlideCarver egy mozdulattal összecsukható, alacsony profilú kerekein pedig még kopásjelzők is találhatóak; megtudhatjuk, mikor van szükség cseréjükre.
A szerkezetet a BMW kereskedőktől lehet megvásárolni. Arról egyelőre nem tudunk semmit, hogy itthon hol lehet majd kapni, de az angliai 465 fontos vételár arra enged következtetni, hogy nem ez lesz a legnagyobb számban eladott BMW termék.