Gondok a Ford európai részlegénél

2003.07.28. 12:04

 
   
   

A recesszió a Ford Europe-ot sem kíméli: 2002 második negyedévi 18 millió dolláros veszteségüket idén sikerült feltornászni 525 millióra. Erre a vállalatnál többen többféleképpen reagálnak, de a következő hónapokban valószínűleg tovább nő azok száma, akik változásokat sürgetnek, mivel statisztikák szerint a Ford ősszel általában gyengébben teljesít, mint a nyár folyamán.
A visszaesés okai között a érdeklődés hanyatlása miatt csökkentett áron, kisebb mennyiségben elkelt autókat (azaz gyengébb eladásokat), a nem tökéletes termékpalettát és a kereskedők készleteinek csökkentését szokták emlegetni. Ennek ellenére a Dearbornban székelő csúcsvezetés nem érti, miként csúszhatott ki majd kétmilliárd dollár egy korábban a gazdasági hatékonyság etalonjának tartott cégcsoport kezei közül.

 
   
    Mark Fields

Mindenesetre fontos megkülönböztetni a Ford of Europe és a Premier Automotive Group (Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo) eredményeit, mert míg előbbi pocsékul teljesít, az utóbbinak sikerült a tavalyi 122 millió dolláros második negyedévi veszteségből 166 milliós profitot faragni az idei év azonos szakaszában.
Így a csúcsfejek Dearbornban most arról gondolkodnak, hogy egy teljhatalmú európai vezetőt bíznak meg a két egység felügyeletével. Egyelőre nincs kijelölt emberük, de többen is alkalmasak lehetnek a feladatra. Ilyen kapásból a két európai cég, Martin Leach a Ford of Europe és Mark Fields, a PAG vezére is: a legtöbbek szerint kettőjük közül kerül ki az európai helytartó amennyiben létrejön az egyesítés. Ez elképzelhető, hogy már idén szeptemberben megtörténik.

 
   
    Martin Leach

Az amerikaiak abban reménykednek, hogy a közös vezetéssel megerősödne a két csoport közti együttműködés, különösen az alkatrészek beszerzése és felhasználása terén. Ez a Ford Mondeo és a Jaguar X-Type esetében jól is működik, de azért nem nagyon szeretnénk Focus kapcsolókat találni a következő S80-as Volvóban. Erre valószínűleg nem is kerül sor, de a padlólemezek és műszaki megoldások terén lehetséges, hogy jobban fognak hasonlítani egymásra a most még jól megkülönböztethető márkák egyes típusai.