Az Automotive News Europe információi szerint
egy 5-ös BMW ellenfelének szánt modell kifejlesztésére szánta el
magát a Volkswagen, mely szépen betagozódhatna a jelenleginél
állítólag kisebbre tervezett következő generációs Passat és az
csúcslimuzin Phaeton közé.
"Már több végleges tervet láttunk. A Passat jövő évi
bemutatásakor már jobban el lehet majd képzelni miről is van
szó" - nyilatkozta a VW-hez közel álló forrás.
"Már megszületett a döntés a C1-es projekt folytatásáról. Három
hónappal ezelőtt még voltak kétségek, de most már benne van a
naptárunkban a 2006-os bemutató terve, úgyhogy véglegesnek látszik
a döntés" - mondta egy magát megnevezni szintén nem kívánó
mérnök.
A C1-es lenne az első autó, ami a Volkswagen által
kifejlesztett, de soha sem alkalmazott moduláris C
padlóvázra épülne. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mekkora
példányszámot terveznek az új modellből, de a VW-hez közeli
források szerint évi 50.000 darab alatt nem érné meg gyártani az
autót.
Szakértők szerint elférne még egy felső-középkategóriás
modell a Passat fölött a modellpalettán.
Colin Couchman, a
Global Insight vezető
elemzője szerint, bár a modell sikeres, maga a járműosztály nem
fejlődik túlzottan. Így még egy prémium modell jót tehetne a
Volskwagen kínálatának. Ugyanakkor hozzáteszi, hogy az új modell
bezavarhatna az A6-os Audi forgalmazásának, így elképzelhetőnek
tartja, hogy
a C1-es inkább a Phaetont követné, annak lassú, elnyújtott
halála után.
A fő rivális, a BMW vezérigazgatója,
Helmut Panke másképpen látja a nagyvolumenű gyártók
luxuskategóriás próbálkozásait: egy autógyár sikere nagyban függ
attól, hogy meddig képes koncentrálni az önmagáról kialakított kép
fenntartására.
"Ha például a tervezők reggel tömegmodellt, délután luxusautót
terveznek, elvesztik a feladat lényegét" - nyilatkozta egy múlt
heti sajtótájákoztatón.
A VW Európában, Amerikában és talán Kínában forgalmazná a
C1-est. Az elmúlt időszakban rájárt a rúd a VW két legmagasabbra
pozicionált autójára, a Phaetonra és a Passatra is.
Az év első felében mindössze 2128 Phaeton kelt el, ebből 453
darab júniusban. A Passat W8-asból 10.000 darabot terveztek eladni,
de alig több mint 5000 talált csak gazdára.