Újabb luxusautó a Volkswagentől?

2003.07.28. 15:40

 
   
   

Az Automotive News Europe információi szerint egy 5-ös BMW ellenfelének szánt modell kifejlesztésére szánta el magát a Volkswagen, mely szépen betagozódhatna a jelenleginél állítólag kisebbre tervezett következő generációs Passat és az csúcslimuzin Phaeton közé.
"Már több végleges tervet láttunk. A Passat jövő évi bemutatásakor már jobban el lehet majd képzelni miről is van szó" - nyilatkozta a VW-hez közel álló forrás.
"Már megszületett a döntés a C1-es projekt folytatásáról. Három hónappal ezelőtt még voltak kétségek, de most már benne van a naptárunkban a 2006-os bemutató terve, úgyhogy véglegesnek látszik a döntés" - mondta egy magát megnevezni szintén nem kívánó mérnök.
A C1-es lenne az első autó, ami a Volkswagen által kifejlesztett, de soha sem alkalmazott moduláris C padlóvázra épülne. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mekkora példányszámot terveznek az új modellből, de a VW-hez közeli források szerint évi 50.000 darab alatt nem érné meg gyártani az autót.
Szakértők szerint elférne még egy felső-középkategóriás modell a Passat fölött a modellpalettán. Colin Couchman, a Global Insight vezető elemzője szerint, bár a modell sikeres, maga a járműosztály nem fejlődik túlzottan. Így még egy prémium modell jót tehetne a Volskwagen kínálatának. Ugyanakkor hozzáteszi, hogy az új modell bezavarhatna az A6-os Audi forgalmazásának, így elképzelhetőnek tartja, hogy a C1-es inkább a Phaetont követné, annak lassú, elnyújtott halála után.
A fő rivális, a BMW vezérigazgatója, Helmut Panke másképpen látja a nagyvolumenű gyártók luxuskategóriás próbálkozásait: egy autógyár sikere nagyban függ attól, hogy meddig képes koncentrálni az önmagáról kialakított kép fenntartására.
"Ha például a tervezők reggel tömegmodellt, délután luxusautót terveznek, elvesztik a feladat lényegét" - nyilatkozta egy múlt heti sajtótájákoztatón.
A VW Európában, Amerikában és talán Kínában forgalmazná a C1-est. Az elmúlt időszakban rájárt a rúd a VW két legmagasabbra pozicionált autójára, a Phaetonra és a Passatra is.
Az év első felében mindössze 2128 Phaeton kelt el, ebből 453 darab júniusban. A Passat W8-asból 10.000 darabot terveztek eladni, de alig több mint 5000 talált csak gazdára.