Vasárnap 17 nemzetközi rekord adta át a helyét
újnak az Opel ECO-Speedster jóvoltából. Az 1100 és 1499 köbcenti
közötti hengerűrtartalmú turbódízel motoros járművek kategóriájában
szinte minden eddigi rekordot megdöntött az apró dízel-sportkocsi.
A 24 órás futam során
a legnagyobb sebesség és a legnagyobb átlagsebesség rekordja is
megdőlt: a Speedster elérte a 256,739 km/h sebességet, a
225,079 km/h-s átlagsebességet. Ráadásul mindezt úgy, hogy a 24 óra
letelte előtt 55 perccel az elektronika hibájából az autó leállt és
nem indult újra, úgyhogy némi állás után a célvonalig fennmaradó
utolsó métereket
az indítómotor segítségével, a tervezettnél jóval lassabban
volt kénytelen megtenni a sofőr.
A műszaki hiba ellenére a GM Europe vezérkara átütő sikernek minősítette az ECO-Speedster szereplését: "Megmutattuk, hogy képesek vagyunk olyan autót építeni, amely könnyedén túlszárnyalja a 250 km/h-t 2,5 liter körüli fogyasztás mellett - mondta az Opel fejlesztési igazgatója, Hans H. Demant, Carl-Peter Forster, a GM Europe első embere pedig egyenesen arról beszélt, hogy az ECO-Speedster jól mutatja, mire képes az Opel dízel-fronton. Persze egy kis rosszmájúsággal megjegyezhetnénk, hogy a rekordautó nagyrészt nem is az Opel munkája, hanem egy átnevezett Lotus Elise átformált karosszériával és módosított Fiat dízelmotorral, de nem tesszük: az idegen alkatrészekből az Opel szakemberei álmodták meg az ECO-Speedstert, amelynek hatékonyágát jól mutatja a 17 új rekord...