Sikerült az Opel rekorddöntési kísérlete

2003.07.29. 13:39

 
   
   

Vasárnap 17 nemzetközi rekord adta át a helyét újnak az Opel ECO-Speedster jóvoltából. Az 1100 és 1499 köbcenti közötti hengerűrtartalmú turbódízel motoros járművek kategóriájában szinte minden eddigi rekordot megdöntött az apró dízel-sportkocsi. A 24 órás futam során a legnagyobb sebesség és a legnagyobb átlagsebesség rekordja is megdőlt: a Speedster elérte a 256,739 km/h sebességet, a 225,079 km/h-s átlagsebességet. Ráadásul mindezt úgy, hogy a 24 óra letelte előtt 55 perccel az elektronika hibájából az autó leállt és nem indult újra, úgyhogy némi állás után a célvonalig fennmaradó utolsó métereket az indítómotor segítségével, a tervezettnél jóval lassabban volt kénytelen megtenni a sofőr.

A műszaki hiba ellenére a GM Europe vezérkara átütő sikernek minősítette az ECO-Speedster szereplését: "Megmutattuk, hogy képesek vagyunk olyan autót építeni, amely könnyedén túlszárnyalja a 250 km/h-t 2,5 liter körüli fogyasztás mellett - mondta az Opel fejlesztési igazgatója, Hans H. Demant, Carl-Peter Forster, a GM Europe első embere pedig egyenesen arról beszélt, hogy az ECO-Speedster jól mutatja, mire képes az Opel dízel-fronton. Persze egy kis rosszmájúsággal megjegyezhetnénk, hogy a rekordautó nagyrészt nem is az Opel munkája, hanem egy átnevezett Lotus Elise átformált karosszériával és módosított Fiat dízelmotorral, de nem tesszük: az idegen alkatrészekből az Opel szakemberei álmodták meg az ECO-Speedstert, amelynek hatékonyágát jól mutatja a 17 új rekord...