Növekszenek a Smart eladásai

2000.09.13. 00:02

A Smart az év első nyolc hónapjában 32.000 kisautót adott el Németországban, ami a tavalyi évhez képest 47%-os növekedést jelent. Így a gyártó a népet piacon a korábbi 0,8%-os részesedését 1,4%-ra tornászhatja fel az év végére. Az 1999-es évben 72 millió dolláros veszteség mellett Európában mintegy 80.000 Smartot adott el a cég, és ennek a mennyiségnek csaknem a fele Németországban talált gazdára. A Smart jelenleg két karosszéria- és három motorváltozatot kínál, ám a tervek szerint a közeljöv?ben roadster, egyszemélyes kisárúszállító a'la Piaggio, és négyszemélyes mini-buszlimuzin is várható bel?le. A jelenlegi változat igen praktikus városi miniautó, gyakorlatilag megsz?nnek vele a parkolási gondok, csupán egyetlen baj van vele: az ára. Az alapváltozat vám és áfa nélkül nagyjából kétmillió forintot kóstál, amelyért már többféle ,,teljes méret?" kisautó közül választhat a kedves vev?.