Újdonságok a Mercedes E-osztályban

2003.08.04. 14:52
 
   
   

Hat új négykerékhajtású modellel és az E500 kombival bővül a paletta. Az új 4MATIC hajtásrendszerrel felszerelt modellek háromféle - 2,6, 3,2 és 5 literes - motorral és kétféle - kombi és limuzin - karosszériával rendelhetőek. Az összes négykerék-hajtású típusváltozat kizárólag automataváltóval készül, és szinte minden létező elektronikus segédberendezést beléjük zsúfolnak: az alapfelszerelés része az ESP, a 4ETS nevű kipörgés-gátló, a kerekenkénti fékerő-szabályozás (SBC) és a sebességfüggő erőszükségletű szervokormány. Emellett a 4MATIC típusokba a Mercedes DISTRONIC fantázianevű sebességtartó elektronikájának továbbfejlesztett változata kerül, amely különleges körülmények között, például lejtőn lefelé nagy terhelésnél is jól működik.

 
   
   

A másik újdonság a két- és négykerék-hajtással is megrendelhető E500 kombi, amelybe az ötliteres 306 lóerős V8-as motor mellé már az új, hétsebességes automataváltót építik. Az autó alapfelszerelésének része emellett az AIRMATIC DC nevű légrugózás és a négyzónás automata klímaberendezés, hogy csak a néhányat említsük a hosszú listából. Emellett a V8-as motornak köszönhetően sportautókat megszégyenítő menetteljesítményekkel rendelkezik: 0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc alatt (a 4MATIC változat 6,8 másodperc alatt), 60-ról 120 km/h-ra pedig 6,2 másodperc alatt gyorsul. A végsebességet természetesen elektronika korlátozza 250 km/h-ra, viszont a fogyasztása vegyes ciklusban 11,6 liter 100 km-en, ami ebben a kategóriában nem is tűnik soknak.

Az újdonságokat valamikor az év vége felé kezdik forgalmazni. A legolcsóbb, az E240 4MATIC limuzin 42.456 euróba (átszámítva 11,2 millió Ft), a legdrágább, az E500 4MATIC kombi pedig 62.408 euróba (16,4 millió Ft) kerül majd Nyugat-Európában.