Sportkocsi-alvázat fejleszt az Alfa Romeo

2003.08.05. 12:21

 
   
   

Kisszériás sportautók alapjául szolgál majd a pillekönnyű vázszerkezet, amelyről a napokban néhány kép is kiszivárgott. Az új struktúra kialakításakor az volt az elsődleges szempont, hogy változtatások nélkül hordozhasson különféle formájú karosszériákat és motorokat, ugyanakkor gazdaságosan, viszonylag nagy sorozatban lehessen előállítani. A szerkezet gerincét egy szénszálas műanyag tartóelem alkotja, ehhez csatlakoznak az alumíniumból és titán-ötvözetből készült segédkeretek, amelyek a futóművet, a motort és a karosszéria egyes elemeit tartják. Végeredményben a váz kevesebb mint 100 kg tömegű - természetesen a futómű nélkül - ugyanakkor megfelel az EuroNCAP töréstesztek követelményrendszerének.

 
   
   

A szénszálas központi tagot a könnyebb gyárthatóság érdekében új eljárással, gépi úton állíthatják elő, ami sokkal gyorsabb, mint a jelenleg igen elterjedt, rengeteg kézi munkát igénylő laminációs módszerek. Az új vázszerkezetet a legfrissebb hírek szerint több, az évtized mésodik felében megjelenő gyári fejlesztésű Alfa Romeo sportkocsiban is megtalálhatjuk majd. A gyártó állítólag kisebb műhelyeknek is szállít majd belőle, így azok is könnyen megépíthetik saját Alfa sportkocsi-adaptációikat.