A gyenge dollár miatt csökkent a japán gyártó
nyeresége. A most közzétett első negyedéves adatok szerint - a
japán gyártók áprilisban kezdenek új pénzügyi évet - a Toyota
a tavalyi év azonos időszakához képest 13 %-kal kevesebb, 340,77
milliárd jenes üzemi nyereséget könyvelhetett el, de tovább
növekedtek az eladásai. A cég vezetése azt mondja, hogy mindez csak
a gyengülő dollár miatt bekövetkezett
egyszeri átváltási veszteség következménye, és optimistán
áll a jövőhöz. Ezt mutatja, hogy a következő negyedévre újból a 400
milliárdos szintet célozták meg, a teljes évre pedig az eladások
további növekedését várják: az április eleji, 6,26 millió járműről
szóló előrejelzés helyett most már 6,41 millió szerepel a
tervekben.
Mintegy mellesleg jelenleg a Toyota a világ egyik leghatékonyabban működő autógyártója: az üzemi nyeresége a teljes forgalom 8,3 %-ét teszi ki, miközben a GM 1,1, a Ford pedig kevesebb mint egy százalékot lát viszont saját forgalmából. Mindez persze annak is köszönhető, hogy a japánok a legfontosabb piacnak számító Egyesült Államokban nem szállt be a nagyok kedvezmény-háborújába: míg a három amerikai gyártó egymást túllicitálva több mint 4.000 dollárt engedett áraiból, addig a Toyota még az 1.200 dolláros szintet sem érte el autónként.