A japán autógyártók a legértékesebbek

2003.08.07. 12:44

 
   
   

A Business Week ezres ranglistáján csak három autógyártó fért be az első 100-ba, és mind a három japán. A cégek aktuális piaci értéke szerint felállított rangsorban az autóipar szereplői meglehetősen rosszul szerepelnek az idén. A legtöbbre a Toyotát értékelték, amely a maga 86,32 milliárd dolláros értékével a 26. helyen áll, a második a 94. helyen álló Nissan 35,61 milliárdos piaci értékével, a harmadik pedig a 100. helyen álló Honda, amely 35,11 milliárdot ér. Az eladott autók számában és az összes forgalom szempontjából vezető cégek a Business Week értékelése szerint a töredékét érik japán vetélytársaiknak: a General Motors jelenleg a 184. 19,81 milliárdos összértékkel, míg a Ford csak a 194., 19,22 milliárd dollárt ér. A tavalyi évhez képesti változások szintén elgondolkodtatóak: a Nissan 36 helyet lépett előre tavaly óta, a Toyota pedig kettőt, de a többi gyártóra a visszaesés a jellemző. A BMW (jelenleg a 158.) 5, a Honda 8, a DaimlerChrysler (115.) 43, a Ford 62, a GM pedig 66 hellyel került hátrébb a sorban, ami az évek óta tartó kedvezőtlen piaci körülmények egyik kellemetlen következménye.