Jelentős profitnövekedés a Hyundainál

2003.08.11. 13:12

 
   
   

Csaknem másfélszeresére nőtt a koreai cég negyedéves nyeresége a tavalyihoz képest. Az áprilistól júniusig tartó időszakban a Hyundai 454 milliárd won (kb. 383,2 millió dollár) nettó nyereséget termelt, szemben a tavalyi 306,8 milliárdos (259 millió dolláros) értékkel. Ugyanebben az időszakban a forgalom elérte a 6740 milliárd wont (kb. 5,69 milliárd dollár), ami 8,7 %-kal magasabb érték a tavalyi eredménynél. A növekedés a hírek szerint elsősorban a növekvő amerikai és európai exportnak köszönhető: a cég az első félévben 627.728 autót adott el külső piacokon, azaz 30 %-kal többet, mint 2002 első felében, míg honi eladásai 11 %-kal, 342.914 autóra estek vissza. A várakozásokkal ellentétben az elmúlt hónapok sztrájkjai nem nagyon érintik a cég nyereségét, annak ellenére, hogy a nyilatkozatok szerint a munkabeszüntetés miatt 1,2 milliárd dollárnyi értékű autó nem készült el. A magyarázat egyszerű: az el nem készült autók pótlására a tartalék raktárkészleteket élte fel a Hyundai, és a kérdéses időszakra bért sem kellett fizetnie a munkásoknak, így a raktározási- és bérköltségek csökkenése kiegyenlítette a sztrájkokból eredő károkat.