Fazonigazítás a nagyobbik Saabon

2003.08.15. 13:37

Néhány apróbb külső és belső módosítást hajtottak végre a 9 5-ösön. A leglátványosabb módon a sorozat csúcsát jelentő 250 lóerős Aero alakult át: új lökhárítókat és ötküllős 17 hüvelykes alufelniket kapott, amelyek a Saab sajtóközleménye szerint még sportosabb arculatot kölcsönöznek az autónak. Emellett módosítottak a kárpitozáson és néhány díszítőelem is megváltozott a belső térben.

A többi típusváltozat egy régi-új motorral gazdagodott: a jól ismert 2,3 literes soros négyhengeres turbófeltöltéses motor 220 lóerős változata a 200 lóerős 3 literes V6-ost váltja fel a Linear, Arc és Vector felszereltségű modellekben. A négyhengeres a Saab közlése szerint nem csak nagy fordulatszámon teljesít jól, de a mindennapokban leggyakrabban használt fordulatszám-tartományban is kivételesen nyomatékos: a 310 Nm-es csúcsérték 1.900-as és 4.500-as percenkénti fordulatszám között folyamatosan a vezető rendelkezésére áll. Az új motor, amely 7,7 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani a 9 5-ös habtestét, egyaránt megrendelhető lesz manuális és automata működtetésű váltóval.

A típuson elvégzett további változtatások sora inkább csak kozmetikai jellegű: bővítették a fényezés színválasztékát, új kárpitanyagokat és vezettek be, megváltoztatták a fedélzeti számítógép kijelzőjét és az autó kapott egy, a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető szerkezetet is, amely meghozta a típus számára az ötödik csillagot az EuroNCAP értékelésében.