Részletek a Mercedes SLR-ről

2003.08.21. 14:59
Kapcsolódó cikkek (1)

Végre a sportkocsi műszaki adatai is napvilágot láttak. A végleges SLR McLaren, amelyet a gyár nemes egyszerűséggel csak "21. századi Grand Turismo" néven emleget, 5,5 literes, hengerenként háromszelepes kompresszoros V8-as motort kap, amely még erősebb, mint azt korábban gondoltuk : egész pontosan 626 lóerős. A döbbenetes teljesítmény mellé ráadásul bődületes maximális nyomaték társul: a 780 Nm-es csúcsérték 3.250-es percenkénti fordulatszámtól egészen 5.000-ig jelentkezik. Az SLR McLaren a bivalyerős motornak köszönhetően 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, 10,6 másodperccel az indulás után már 200-zal száguldhat, és a 300 km/h-s álomhatár elérése sem tart tovább 28,8 másodpercnél. A gyorsulásnak a gyári adat szerint 334 km/h-nál szakad vége.

Az SLR McLaren persze nem csak hajmeresztő dinamikájával hívja fel magára a figyelmet, hanem kivételes műszaki megoldásaival is. Az autóba egy óriási teherbírású, de mindössze ötsebességes automataváltó került - a nyomatékos motor miatt több sebességre nincs is szükség - amely kézzel is kapcsolható, de automata állásban is három különböző program szerint működhet a vezető kívánsága szerint: a Sport, a SuperSport és a Race állások ebben a sorrendben egyre agresszívebb stílusban kapcsolgatják a fokozatokat.

Ha meguntuk a száguldást, kerámia féktárcsák lassíthatják az autót akár 1,3 g lassulással is, miután működésbe léptek a pedál mozgásait értékelő elektro-hidraulikus fék-szabályzó rendszer parancsára. Ha viszont a fék nem lenne elég az autó megállítására és elkerülhetetlen a baj, az SLR vezetője akkor is viszonylagos épségben megúszhatja, hiszen az autó szinte minden - zömmel almíniumból és szénszálas műanyagból készült - alkatrészét úgy alakították ki, hogy maximális védelmet nyújtson. Az autó orrában két 62 cm-es hosszanti szénszálas elem nyeli el a frontális ütközés energiáját, a szintén szálas kompozit utascellát viszont a lehetőségekhez mérten maximális merevségűre alakították ki, hogy bármilyen körülmények közt képes legyen biztosítani a megfelelő túlélőteret az utasoknak.