Amerikában nem újul meg a Ford Focus

2003.08.25. 11:12

Míg Európában már 2004-ben megjelenik a Focus új változata, addig az amerikai kontinensen legalább 2007-ig forgalomban marad a jelenlegi, első szériás modell. A döntés azért meglepő, mert az új Focus a Mazdával és a Volvóval közösen kifejlesztett C1 padlólemezre épül majd, amely a konszernhez tartozó összes hasonló méretű modell - a Mazda3, a Volvo S40/V50, sőt a következő Land Rover Freelander - alapjául szolgál majd Európában. Így - mivel a C1 platformhoz tartozó alkatrészek hatalmas tömegben és így nagyon olcsón készülhetnek - azt gondolhatnánk, hogy a Fordnak érdemes volna teljesen megszabadulnia a jelenlegi Focus C170 típusjelű padlólemezétől még azon az áron is, hogy Amerikában csak négy évet érne meg a Focus jelenlegi változata.

A Ford amerikai részlegénél azonban másként gondolják. A cég termékfejlesztésért felelős alelnöke, Chris Theodore elmondta, hogy döntésüknek elsősorban a Focus Amerikában elfoglalt piaci helyzete az oka. Míg Európában a kompakt modelleket sokszor első autóként használják, és épp ezért hajlandók többet is fizetni egy-egy új modellért, addig Amerikában ugyanezen autók esetében az ár a döntő tényező, így az autók eladásából sokkal kisebb haszon keletkezik. A C170-es Focus épp ezért 2000-es bemutatója óta még ki sem termelte a fejlesztésre és a gyártás előkészítésére fordított összeget, tehát tiszta ráfizetés volna felváltani egy újabb modellel. Theodore azt is elárulta, hogy a típus életciklusának megnyújtását egy alapos típusfrissítéssel szeretnék megoldani: 2005-ben az autó megújult külsőt és új motorokat kap, a kínálat pedig egy sportos csúcsmodellel gyarapodik majd.

A Fordtól egyébként nem idegen a régebbi padlólemezek hosszú ideig való életben tartása: elég csak az utolsó Escort sorozatra gondolni, amely két alapos modellfrissítés és több mint nyolc év után adta át a helyét a Focusnak, vagy a korábbi Fiesta padlólemezére, amely a Ka modellekben és a fejlődő országokban értékesített Ikonban mind a mai napig fellelhető.