Hibridhajtású sportkocsi-tanulmány a Toyotától

2003.09.01. 09:05

Szeptember második hetében Frankfurtban mutatkozik be a Toyota CS&S tanulmány, amely a jövőautók népes táborába tartozik. A 2+2 üléses sportos vonalú roadster méretét tekintve az MR2 és a Celica között helyezkedik el, külsejét tekintve azonban nehéz lenne más Toyota modellekhez hasonlítani. Leginkább az Audi TT és a Nissan Micra juthat az eszünkbe egyes formai megoldásait látva, de az összhatás mégis egyedi. A formaterv a Toyota európai tervezőközpontjában, az ED2-ben készült, és állítólag azért is érdemes alaposan szemügyre venni, mert bizonyos részleteivel állítólag hamarosan találkozhatunk néhány Toyota modellen.

A CS&S legkülönlegesebb részlete azonban nem a külső, hanem a hajtáslánc: hátul még minden rendben, egy kis, 1,5 literes középre helyezett motor hajtja a két hátsó kereket, de a vezető előtt is akad egy erőforrás: egy villanymotor, amely az első kerekeket forgatja. A Toyota persze sok mindent leírt a hajtáslánccal kapcsolatban, például hogy igen környezetbarát, takarékos, de dinamikus haladást tesz lehetővé, de a konkrét adatokat egyelőre elfelejtették beleírni a sajtóközleménybe, így inkább mi sem találgatnánk.

Az autó harmadik érdekessége a kezelőfelület, amelyet a formatervhez hasonlóan az útkeresés jegyében alkottak meg a Toyota tervezői: az összes kiegészítő funkciót fura kerek izékkel - sajnos jobb szót még nem találtunk a jelenség leírására - lehet vezérelni, amelyek kezelése állítólag nagyon egyszerű, bár mi a rendelkezésre álló adatok alapján egyelőre nem jöttünk rá a rejtély nyitjára. Szerencsére a kormányt és a pedálokat egyelőre nem bántották, így a vezetés nyilvánvalóan nem okozna gondot.