Frankfurti előzetes az Auditól

2003.09.01. 10:45

A legvadabb meglepetésnek az S4 Cabriolet ígérkezik. A nyitott modell csúcsváltozatába a jól ismert 4,2 literes V8-ast építik, amely 334 lóerős teljesítményével és 410 Nm-es forgatónyomatékával már-már túlzásnak hat a középkategóriás modellben. Az állandó összkerék-hajtással kínált S4 Cabriolet kézi váltóval 5,9, automatával pedig 6,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t, az autó végsebessége pedig 250 km/h. Emellett a "mezei" A4 Cabrio is elérhető lesz két új változatban: az 1,8T és a 3.0 jelű modellek ezen túl összkerék-hajtással is megrendelhetőek lesznek.

Az A8-as sorozatot két új V6-os motorral dobja fel az Audi: a gyengébbik a 220 lóerős 3 literes benzines, az erősebb pedig egy azonos hengerűrtartalmú turbódízel, amely 233 lóereje mellett 450 Nm-es csúcsnyomatékkal is büszkélkedhet. Ez utóbbi motor már teljesíti az EU4 szabvány környezetvédelmi előírásait, és az Audi sajtóközleménye szerint feltűnően takarékos és csendes üzemű, ami állítólag nagy részben a piezoelektromos elven működő befecskendező fúvókák alkalmazásának köszönhető.

Az A3-as szintén két új motorváltozattal gazdagodik. A kompakt Audi megkapja a TT 3.2 hajtásláncát, azaz a 250 lóerős 3,2 literes V6-ost és a villámgyors kapcsolásairól ismert DSG félautomata váltót, így ez a változat menetteljesítményeiben méltó ellenfele lehet akár az Alfa 147 GTA-nak is. Az 1,6 FSI már kevésbé mérges, a 115 lóerős négyhengeressel a takarékos benzinmotoros autók kedvelőinek igyekezett a kedvében várni az Audi.

Mindezek mellett az A2-es modell is kap egy új motort: az eddig is használt 1,4 literes háromhengeres turbódízel motor erősebbik változata 90 lóerős lett, legnagyobb nyomatéka pedig eléri a 230 Nm-t.