A névadással nem sokat vacakoltak, az eredeti típusjelzés elé
biggyesztett New szócska jelzi, hogy ez a Renault teherautó bizony
újdonság. Külsőleg leginkább a
derekasan átdolgozott orr-rész különbözteti meg elődjétől.
Természetesen belül is számtalan változtatás történt, ezek közül talán
legszembetűnőbb és kényelmesebb, hogy a váltókar a padlóról a
műszerfalra került.
Négyféle teljesítménnyel rendelhető a New Master: 1,9 dCi 82
lóerővel, a korábbi 90 lovast felváltó 100 lóerős 2,5 literes dCi, vagy
ugyanennek a motornak a korábbi Masterben is alkalmazott 115 lovas
változata, és a paletta csúcsán álló háromliteres dCi, mely 136
lóerejével álló helyzetből 13,4 másodperc alatt gyorsítja a teherautót
100 km/h-s sebességre, természetesen terheletlen állapotban.
A New Master háromféle hosszúságban lesz kapható 4,89 m és 5,8 m
között, számtalan karosszériaváltozattal. A dCi motorok
takarékosságának és a százliteres tanknak köszönhetően a gyári adatok
szerint még a háromliteres motorral is majd 1000 kilométert lehet
megtenni.
Az autó hivatalos bemutatója október 16-án, az amszterdami RAI
Show-n lesz. 2004-től pedig a Renault személyautóiból származó
parkolóradar is rendelhető lesz a Masterhez, mely ekkora testhez igazán
hasznos kiegészítő.