Polo GT dízelmotorral

2003.09.23. 13:56

Frankfurt csendes újdonságai közé tartozott a VW Polo legújabb változata, amelyet padlólemez-társa, a Skoda Fabia RS jelű csúcsváltozatához hasonlóan a VW 130 lóerős 1,9 literes TDi motorja hajt.

Az újdonságot egyelőre nem nagyon szellőztette a Volkswagen, olyannyira, hogy nem is találtunk róla semmit a cég hivatalos sajtóoldalán. Az új Golf , a lépcsős hátú Polo vagy a Concept R roadster-tanulmány mellett pedig alig akadt meg a Frankfurtban mintegy mellékesen kiállított példányon néhány nézelődő szeme. Így fordulhat elő, hogy mi is napokkal a kiállítás vége után szereztünk tudomást a típus létezéséről. A Fabia RS-t ismerve egyébként nem okoznak nagyobb meglepetést a felmérgesített dízel-Polo képességei: kb. 9,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 207 km/h körül van. Külsőre viszont - szöges ellentétben a csúcs-Fabia provokatív megjelenésével - alig találunk különbséget a gyengébb Polókhoz képest, mindössze a gyárilag felszerelt 16 hüvelykes felnik és a sötétített hátsó lámpák árulkodnak a nagyobb teljesítményű motor jelenlétéről. A belső térben is visszafogottan dolgoztak a VW tervezői, bár a sportülések és a bőrbevonatú sportkormány így sem maradhatott ki a cég stratégáinak szándékai szerint sportos kisautóból.

Egyesek szerint - ahogy a Seat Ibiza esetében - Polóból sem a dízelmotoros változat lesz a legerősebb: a GT típusjelzésből kiindulva néhányan még várják egy GTi változat megjelenését, amelybe a pletykák szerint a Touranból ismert kétliteres FSI benzinmotor egy nagyobb teljesítményű változata kerülhet.