Chrysler: a cél 1 % Európában

2003.09.26. 19:39

Új modellekkel próbálja növelni piaci részesedését az amerikai márka Európában. Ahogy arról korábban már hírt adtunk, a Chrysler nem mond le az európai jelenlétről, bár továbbra sem fejleszt modelleket külön az öreg kontinens lakói számára. Ehelyett az amerikai kínálatból mutatnak be többet, így próbálva mintegy 40 %-kal, a jelenlegi 0,7-ről 1 %-ra növelni piaci részesedésüket. Jelenleg évente valamivel több mint százezer Chryslert és Jeepet adnak el Európában, és ez a szám többé-kevésbé állandósult az elmúlt néhány évben.

A növekedés motorjául négy új típust szemelt ki a Chrysler vezetése: a 300C limuzin és kombi változatait, az új Viper sportkocsit, és egy negyedik modellt, amelyről eddig nem nyilatkoztak. Az új modelleket a vezetés nyilatkozatai szerint úgy is tervezték, hogy megfeleljenek az európai vásárlók igényeinek: az amerikai autóknál megszokotthoz képest keményebbre hangolt futóművet és - a Vipert kivéve - dízelmotort kapnak, valószínűleg a Mercedes választékából.

Dieter Zetsche, a Chrysler vezérigazgatója az eladások növelése mellett egy másik célt is megfogalmazott, amelyet az új modellek bevezetésével el szeretnének érni: "Meg szeretnénk változtatni az európai vásárlóközönség lesújtó véleményét az amerikai típusok minőségével kapcsolatban."