BMW: cél a Mercedes megelőzése

2003.11.03. 13:32

A BMW vezetése sokat vár az új piaci szegmenseket célzó modellektől: reményeik szerint az 1-es sorozat, az X3 és a 6-os kupé révén öt éven belül átvehetik a vezetést a luxusautó-gyártók között. Ha minden a terveknek megfelelően alakul, akkor a BMW 2008-ben már 1,4 millió autót adhat el a tavalyi 1,05 millió helyett. Ez 33 %-os növekedést jelentene, amit arra az előrejelzésre alapoznak, miszerint a luxusautók piaca 2015-re 50 %-kal bővülhet, szemben a tömegmodellek iránt mutatkozó kereslet 30 %-ra becsült emelkedésével.

A luxusautó-gyártók képzeletbeli versenyét jelenleg a Mercedes Benz vezeti: tavaly 1,27 millió autót adtak el. A két márka összehasonlíthatóságát tekintve persze nem egészen egyértelmű a helyzet: a Mercedes eredményébe ugyanis beleszámítanak a haszonjármű-eladások, viszont a DaimlerChrysler csoport eredményeit ez a számítás nem veszi figyelembe, ugyanakkor a BMW éves eredményei tartalmazzák a Mini és a Rolls-Royce márkák eladásait is.

Elemzők szerint a BMW előrejelzései ugyan helytállóak lehetnek, e azzal mindenképp számolni kell, hogy a Mercedes is újabb piaci szegmenseket ostromol közeljövőben megjelenő modelljeivel, például a CLE-vel vagy a GST-vel, ami a csillagos márkának is jelentős növekedést hozhat. Így elképzelhető, hogy a nagy rivális képes lesz lépést tartani a BMW-vel a következő öt év során is, továbbra is megőrizve elsőségét.