Elkészült az első V8-as Lexus IS

2003.11.04. 17:15

Sajnos úgy tűnik, egyedi darab marad az IS 430-as. A Lexus legnagyobb, 4,3 literes motorját és legkisebb típusát korábban már összeboronálták az autós újságírás pletykagyárosai, de most egy valódi autó is született a fenti kombinációból.

A nyolchengeres IS-t a Lexus amerikai központjának megbízásából Rod Millen versenyműhelye, az RMSV hozta össze, így nem csoda, hogy ahol ki kellett egészíteni az autót, ott elsősorban versenyautó-alkatrészeket használtak. A Lexus LS-ben 285 lóerőt teljesítő V8-as motort egy hatsebességes manuális Getrag váltó köti össze a hajtáslánc maradékával, a futóművet pedig TEIN versenyrugókkal, 16 fokozatban elektronikusan hangolható lengéscsillapítókkal és a GS futómű-alkatrészeivel javították fel. A fékeket szintén kicserélték, az új, belső hűtésű tárcsákat és négydugattyús féknyergeket tartalmazó rendszer a Brembótól származik. A hűtőrendszer sem maradhatott érintetlen, ezt szintén a GS modellből emelték át, az IS eredeti kerekei helyére pedig 18 hüvelykes Speed Star SSR felnikre szerelt Michelin Sport Cup gumik kerültek. Rod Millen szerint azonban az összes eddig felsorolt módosítás gyerekjáték volt az elektronika áthangolásához képest. "A legnagyobb kihívás az volt, hogy rávegyük az automataváltóhoz tervezett elektronikus motorvezérlést a manuális váltóval való együttműködésre" - mondta az elsősorban prototípus- és versenyautó-építéssel foglalkozó RMSV vezetője.

A végeredménnyel a Lexus vezetői is elégedettek voltak: "A 4,3 literes V8-asból és az IS karosszériájából igazi klasszikus izomautó született." - mondta a Lexus alelnöke, Denny Clements. Az egyetlen baj az IS 430-assal az, hogy ebben a formájában egyedi típus marad. Clements szerint az egyetlen céljuk az volt az elkészítésével, hogy megmutassák, mennyi tartalék rejtőzik még az IS-ben.