A Toyota már a második

2003.11.11. 15:39

A harmadik negyedévben a Fordot is megelőzte a japán gyártó az eladott autók számát tekintve. A japánok 1,57 millió autót adtak el három hónap alatt, ami mintegy 166 ezerrel több a Ford eredményénél. Az egész éves forgalmat tekintve persze a sorrend még fordított, így a Toyotának még van javulnivalója, de az előjelek egyértelműen azt mutatják, hogy a japánok előtt hamarosan már csak a GM tornyosul majd, mint az utolsó átugrandó akadály. A Toyota ugyanis évek óta folyamatos növekedést produkál, míg a Ford az utóbbi időben több piacon is a típusai iránti kereslet erőteljes visszaesésével kénytelen szembenézni, és szemben a japán gyártóval, amely fajlagosan évek óta a világ legnyereségesebb autóipari cége, több veszteséges negyedévet tudhat maga mögött. A GM legyőzése persze sokkal reménytelenebb ügy: a számtalan márkát tömörítő óriás az elmúlt negyedévben 6,4 millió autót adott el, ekkora hátrány ledolgozásához pedig még évtizedekre volna szükség.