A Mazda egyre erősebb Európában

2003.11.18. 16:25

A japán márka jól szerepelt kontinensünkön az év első tíz hónapjában. Januártól októberig összesen 175.194 Mazdát adtak el Európában, azaz 7,1 %-kal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Ezzel a gyártó piaci részesedése 1,3-ról 1,4 %-ra nőtt, bár ebben segítséget jelentett az a tény is, hogy az autók iránti kereslet az idén is csökkenő tendenciát mutatott kontinensünkön. A japán gyártók közül Európában a harmadik helyet foglalja el a Mazda az eladott autók számát tekintve, megelőzve egyebek közt a Hondát és a Mitsubishit is. A legsikeresebb japán márka Európában továbbra is a Toyota, amely 582.729 autót értékesített 2003 első tíz hónapjában, a második pedig a Nissan 334.339 eladott autóval. A Mazda Europe elnöke, Dan Morris szerint cége jó úton halad a korábban középtávú célként kitűzött 2 %-os piaci részesedés elérése felé, bár a további fejlődéshez a Mazda3 sikeres szereplésére volna szükség.