Idén november 28. és december 7. között rendezik az Essen Motor Show-t,
ahol az Opel bemutatja a Vectra-család legújabb tagját. A GTS
karosszérián alapuló Vectra OPC teljesítménymodell azonban nem
benzines, hanem néhány újabban bemutatott sportmodellhez hasonlóan
(Seat Ibiza Cupra R, Skoda Fabia RS) dízelmotorral készül.
Az Opel legújabb fejlesztésű, a Vectrához és Signumhoz jövő év
elejétől kapható 150 lóerős 1,9 literes CDTI Ecotec motorjához még egy
turbófeltöltőt csatlakoztattak a tuningolók, így a motor maximális
teljesítménye 212 lóerőre emelkedett, ami nagyobb literteljesítményt
jelent, mint amit a Ferrari Enzo hatliteres V12-es motorja teljesít.
(Ferrari: 110 LE/liter, Opel: 112 LE/liter; még így is mindkettő
elmarad a Honda S2000-es 120 LE/literes fajlagos teljesítményétől.)
A turbófeltöltök akár 3 baros töltéssel is dolgozhatnak, így a motor karakterisztikája nagyon hasonlít egy nagyköbcentis benzineséhez, leszámítva a már 1400 1/min-es fordulatszámtól kiaknázható 400 Nm-es nyomatékot. A finomított 1,9-es CDTI-vel a Vectra OPC 6,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebességét pedig elektronikusan kellett 250 km/h-ra visszafogni. A motor másik pozitívuma, hogy normális körülmények közti használattal kombinált fogyasztása 6 liter/100 km körül tartható, és teljesíti az Euro-4-es szabványt.
Az Essenben bemutatásra kerülő modell Arden-kék színben pompázik, látványos aerodinamikai kiegészítőkkel és 19-es felniken feszülő 235/30-as gumikkal. A belteret főként kék színű bőrborítás díszíti. A megemelkedett teljesítmény miatt módosították az autó futóművének elemein, és erősebb fékrendszer került a kerekek mögé. Sorozatgyártásról egyelőre nem szól a fáma...