A tavalyi év folyamán összesen 800 darab Cadillacet értékesítettek
Európában, ez alapján talán nem lenne indokolt a márka itteni
bevezetése, de még egy üzleti terv elkészítését sem indokolná ez a
mennyiség. Tavaly októberben azonban mégiscsak akadt egy jelentkező a
márka európai értékesítésére, a holland Kruysman Corporation, akik
30 millió dollárt készülnek befektetni egy 25 szalonból álló európai
hálózat kiépítésébe.
A Cadillac márkaigazgatója, Mark LaNeve a Detroit Motor Shown a
minap úgy nyilatkozott, hogy számításaik szerint akár 10 000 Cadillacet
is el tudnának itt adni, különösen, ha a cég kínálatában szerepelne egy
kisebb modell is.
Ez a kisebb modell pedig minden valószínűség szerint egy, a Saab
9
3-as és Opel Vectra alapját adó GM Ypsilon padlólemezére
épülő autó lenne. Különösen lényeges a Saab szerepe a tervekben, mivel
a hírmorzsák alapján valószínűsíthető, hogy az autó nem lesz más, mint
egy 9
3-as vázszerkezet, Cadillac-stílusú karosszéria-elemekkel
felszerelve. Ha így alakul, akkor szinte biztos, hogy az új modell
limuzin változatát a Saab trollhattani gyárában fogják készíteni, míg a
kabrió modellt Grazban, a Magna-Steyr üzemeiben szerelik majd össze,
ahol a 9
3-as kabrió is készül.
Amennyiben a gyártás valóban beindul, legkorábban 2007-ben
kerülhet piacra a kis Cadillac.