Terep-Toyoták Detroitban

2004.01.15. 09:54

A Highlander Hybrid szabadidőautó ugyanazt a hibrid hajtásláncot kapja, mint a Lexus RX400h. Ez a rendszer két villanymotorja segítségével képes kiváltani a hagyományos négykerék-hajtást, 270 lóerős csúcsteljesítménye révén pedig egy kisebb V8-as teljesítményét nyújtja. A típust a hajtásláncon kívül csupán néhány jelentéktelen részlet különbözteti meg a hagyományos hajtású Highlanderektől: a Hybrid új hűtőmaszkot és lökhárítót, valamint LED-es hátsó lámpákat és új, 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat kapott. A hibridhajtású szabadidőautó valamivel a Lexus RX400h után, 2005 elején kerül az amerikai autókereskedésekbe, háromra növelve ezzel a Toyota különböző márkái által Észak-Amerikában kínált benzin-elektromos hajtásláncú járművek számát.

A Toyota másik detroiti újdonsága az FTX nevű kisteherautó-koncepció, amely minden eddigi Toyota pick-upnál nagyobb és feltűnőbb. A csaknem 5,8 méter hosszú, 2,1 méter széles és két méter magas óriás méretei mellett határozottan izgalmas formatervével hívja fel magára a figyelmet: az autóhoz képest alacsony ablakok, a vaskos, trapéz alakú fémkeretbe foglalt hűtőrács és a karosszériával összesimuló plató olyan egységes képet mutat, amely igen ritka az Amerikában kapható, és elsősorban praktikus szempontok szerint tervezett pick-upok világában. Természetesen az FTX-et is hibrid hajtómű mozgatja, amely egy V8-as benzinmotor köré épül, és a cég sajtóközleménye szerint egy hagyományos V6-oshoz hasonlóan takarékos és tiszta üzemű, miközben teljesítménye és nyomatéka révén akár a legnagyobb hengerűrtartalmú V8-as és V10-es motorokkal is felveheti a versenyt. Az FTX ugyan egyelőre csak tanulmány, de igen valószínű, hogy hamarosan megjelenik egy hasonló méretű sorozatgyártásra szánt Toyota pick-up, ugyanis ez az a terület, ahol a japán gyártó némi lemaradásban van a konkurenciával szemben, elsősorban a Tundra sorozat viszonylag kis méretei miatt.