Pontiac G6: tanulmányból szériamodell

2004.01.15. 14:59

Épp egy éve mutatták be a G6 prototípusát , most pedig a végleges változatot is láthattuk Detroitban. A Grand Am típust felváltó modell felépítésében ugyan hasonlít a tanulmányautó-változatra, de a sportos vonalakat egy kicsivel konzervatívabbra szabták, és a műszaki tartalom is megváltozott. A 285 lóerős 3,5 literes V6-os helyén három különböző motorváltozatot találhatunk: az alapmodellbe a nemrég bemutatott 2,4 literes 170 lóerős Ecotec négyhengeres kerül, de emellett kínálják majd a G6-ost 3,5 literes 200 lóerős V6-ossal és egy 3,9 literes 240 lóerős HO fantázianevű hathengeressel is. Ez utóbbihoz a kézzel is kapcsolható négysebességes automataváltó mellett hatsebességes manuális váltót is párosíthat majd a vásárló, így az igazán sportosan vezető sofőrök is számításba vehetik a G6-ot, már ha nem zavarja őket, hogy csak elsőkerék-hajtású változatok léteznek belőle. A G6 forgalmazása még az idén ősszel megkezdődik az Egyesült Államokban és Kanadában, és a későbbiekben két másik változat is bemutatkozik majd: egy 2+2 üléses kupé és egy kabrió. A G6-nak azonban nem lesz könnyű dolga, hiszen ugyanabban a kategóriában versenyez, ahol a Honda Accord és a Toyota Camry, amelyek évek óta szinte csak egymással vetélkednek a kategória legkelendőbb autójának járó képzeletbeli trófeáért.